Gearing (კარობკა, გადაცემათა კოლოფი, სიჩქარეთა სიდიდე რაც გინდათ დაარქვით)
1)სიჩქარეების გადიდებით იზრდება მაქსიმუალური speed- იმაგრამ მცირდება აჩქარება 2)სიჩქარების დამოკლებით პირიქით მცირდება მაქს სიჩქარე იზრდება აჩქარება.
მაგრამ ეხლა აქ მეორე ფაქტორია, მაგალითად ნისსან სკაილაინის მოდი ავიღოთ კარობკა ეზრდება 420 კმ/სთ მდე მაგრამ რეალურად ვერ მიდის ამდენს სადღაც 370-ს ქაჩავს. ანუ უნდა ვიპოვოთ ოქროს შუალედი რომ იყოს საკმაოდ კარგი აჩქარება, და ტრასაზე არ იყოს ისეთ მონაკვეთი სადაც სპიდომეტრი რელ ლაინს მიაღწევს. თან საცავშI (ზაპასში) ყოველთვის უნდა იყოს 10-15 კმ/სთ ანუ დავუშვათ F1 ზე ესპანეთის გრან პრიზე ბოლიდი მიდიოდა 305 კილომეტრს მაგრამ თუ ვინმეს უკან ავღმოჩნდებოდი 315 მდე ქაჩვადა და გასწრების საშUალება მქონდა. ანუ ყოველთვის უნდა გაითვალისწინოთ slip stream .
Brak Duct Size(ჰაერის მილი რომლითაც ტორმუზისკენ ჰაერი მიედინება და აგრილებს ხუნდებს და დისკს)
1)ამ მილის მაჩვენებლის გაზრდით იზრდება ტორმუზების გაგრილება და უმნიშვნელოდ მცირდება მაქს სიჩქარე.
2) მაჩვენებლიუს შემცირებით მცირდება გაგრილება უმნიშვნელოდ იზრდება სიჩქარე
ეხლა აქ რა ხდება. ეს მაჩვენებელი უნდა დავაყენოთ იმის მიხედვით თუ რა მოდს ვთამაშობთ. მაგალითისთვის ისევ F1-ს მოვიყვან. F1 ის ბოლიდის ხუნდების ოპტიმალური ტემპერატურაა 600-700 გრადუსი მაგრამ თუ დაბალი ბრეიკ დაკტია დაყენებული 1200-1400-ზეც ავა ანუ F1 ში საჭიროა ამ მაჩვენებლის გაზრდა, მაგრამ ავიღოთ ეხლა ჩვენი მ3 გტრ მოდი მანდ მე რასაც დავკავრიდი საჭიროა ყოველთვის 200-220 გრადუსზე იყოს ხუნდების ტემპერატურა ისევ შეუძლებელია კარგად დატორმუზება. ამიტომ მე ეს მაჩვენებელი ყოველთვის 1 ზე მაქ ჩვენ ჩემპზე და თითქმის ყოველთვის ხუნდები 250 გრადუსზე უფრო გახურებულია ეს რათქმაუნდა კარგია.
ENGINE REV LIMIT(აბაროტების სიდიდე, რედ ლაინი, ლიმიტერი, აგრანიჩიწელი ჯანდაბა და რავი რა აღარ ქვია)
1) გაზრდით იზრდება სიმძლავრე, მაღალია სიჩქარე მაგრამ დაბალი ENGINE LIFE TIME ანუ ძრავი სიცოცხლის უნარიანობა
2) შემცირებით კი პირიქით
ამაზე შეგიძლიათ არც გაამახვილოთ ყურადღება უმეტესობა მოდში ეს მაჩვენებელი დაბლოკილია F1 ში თუ გაიტერესებთ კვალიფიკაციაზე მაქსიმუმით უნდა გახვიდე, რბოლაშI კი 200-300 ერთეულით რო დაბლა დაიწიოს სასურველია.
Engine Brake Mapping(ძრავის ტორმუზი)
1)მაღალი მაჩვენებელი ამცირებს oversteer-ს გაზის დაგდები დროს
2) დაბალი მაჩვენებელი ზრდის ოვერსტირის, ამცირებს ბენზნინის გამოყენებას მაგრამ დიდია რისკი ოვერსტირისა გაზისდან უცბად ფეხის აწევის შემთხვევაში
ამ მაჩვენებელზე გირჩევთ ჩვენ და საერთოდ GT და ტურნიგ კლასშI მაღალი დააყენოთ F1 ში შეიძლება შედარებით დაბალი რიცხვის დაყენება. ეს იმიტომ რომ სად 1600 კილოანი ხრონგი ბმვ-ს გაჩრებეა და სად 605 კილოიანი F1 ის ბოლიდის.
Radiator Size (რადიატორის სიდიდე)
1) მაღალი მაჩვენებელი ძრავის გაგრილებას უზრუნველყოფს, მაგრამ ამცირებს მაქს სიჩქარეს სწორ მონაკვეთზე
2) დაბალი მაჩვენებელი პირიქით
რადიატორი ყველაზე მნIშვნელოვვანია რბოლის დროს ამის გამო გამოვეთIშე 1 კვირის წინ F1-ის რბოლას რომელსაც ვიგებდი. ასე რომ ყველას გირჩევთ რბოლაზე დიდი მაჩვენებლით გახვიდეთ კვალიზე მინიმუმით.
Steering Lock (საბურეავების მოხვევის გრადუსი ჩვენს ენაზრე რაზვაროტი)
1) ამ მაჩვენებლის გაზრდით მცირდება მოსახვევის რადიუსშI შესვლის სიზუსტე
2) შემცირებით პირიქით
ეს რაც არის ის დატოვეთ ხოლმე თუ აშკარად არ გაკმაყოფილებთ ნელ მოსახვევბში მანქანის მოხვევის უნარიანობა ცოტათი გაზარდეთ
Differential Lock ( ავტო ინდუსტრიის ყველაზე დიდი მიღწევა დიფერენციალი)
1) Power ის და Coast ის ორივე მაჩვენებლის გაზრდით იზრდება understeer ი
2)მხოლოდ Power ის გაზრდით იზდება understiir ი გაზის მომატების დროს და სტაბილური ხდება ავტო მოსახვევებში.
3)მხოლოდ COAST ის გაზრდით ტორმუზის დროს სტაბილურობა იზრდება მაგრან UNDERSTEER-ი იზრდება
4)power და coast ის ორივეს შემცირება OVERSTER ი იზრდება
5) power ის შემცირებით სტაბილურობა მცირდება ოვერსტირი მცირდება
6) იგივე რაც powerზრა ისაა coast ზეც
preload ი არის მაჩვენებელი რომელიც წარმოადგენს power ის და coast ის ერთამნეთში გადასვლას ანუ სწრაფ რეაგირებას. დიდია ეს მაჩვენებელი უფრო პლავნად ხდება ეს მოქმდება მცირე შემთხვევაში ხისტად.
© N20 (გიო ნოზაძე)